onsdag 20 juli 2016

Att klä sina barn




Det här med att klä sina barn. Till en viss ålder är det väldigt lätt. Dem säger inget och har på sig det som vi föräldrar väljer. Mina mina flickor speciellt den äldsta har kommit upp i åldern då hon själv vill välja. Jag kan säga så här våra smaker skiljer sig rejält. Båda tjejerna älskar tryck och gärna Frozen. Själv är jag allergisk mot tryck på kläder och speciellt Frozen. Jag kan acceptera mimmi och klassiska disney men det är endast hemma och på förskolan. Får jag välja däremot så är det klassisk stil lite åt de marina. En snygg men bekväm byxa och en klassisk överdel. Stilrent helt enkelt lite åt den stil jag själv vill gå klädd i. Volanger går helt och hållet bort! Marinblått är något som mina tjejer har mycket av och jag får liksom hejda mig i affärerna nuförtiden för att försöka få in lite mera rosa och färg i deras garderober. Får helt enkelt lägga det marinblåa sinnet på sonen nu.
  Däremot sätter sig inte mina barn sig på tvären när dem får kläder som jag tycker om. Men är dem med i affärerna så grabbar dem gärna tag i dessa kläder med tryck. Inte så konstigt iförsig dem är barn och barn älskar ju sådant.



Min äldsta är en liten fashionista har stal mina dyrgripar till väskor redan vid 1,5 års ålder. Det händer även att dem får tag i mina scarfs och vägrar ta av sig så något gott har jag nog gjort. Tur att dem har både en förskolegarderob och en privat garderob. Dvs dem har kläder i sina garderober som passar alla slags tillfällen. Och att shoppa barnkläder är ju bland de roligaste som finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar