söndag 17 juli 2016

När alla sover


Liten vaknade vid 4:30 och ville amma. Han somnade sedan om vid 5:30 och då gick jag upp. Älskar att vara vaken när alla sover. Jag dricker mitt kaffe i lugn och ro. Små plockar och filosoferar för mig själv. Det är en slags egentid som jag älskar och uppskattat redan när vi fick vår äldsta dotter 2011.
 Igår kom vi hem från landet. Har varit där 2 dagar och bytt miljö. Grillat. plockat blåbär och svamp och umgåtts med mina kusiner och barnens sysslingar. Nu är vi hemma och den kommande veckan väntar kalasförberedelser inför kommande 5 års kalas här hemma. Har beställt tårta och dekorationer. Men presenter skall inhandlas och det skall bakas lite granna. Annars tror jag veckan kommer flyta på som vanligt. Har även satt igång med Lchf denna vecka och vägde mig nu på morgonen. -3,2 kg på 7 dagar känns riktigt bra. Socker suget är borta och hungern har stabiliserat sig.
Nu ska jag sätta igång och göra söndag innan alla vaknar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar